Kamionová doprava
Společnost CP-service,a.s. není specializována jen na jeden druh přepravy ale jsme
připraveni splnit jakékoliv požadavky klienta. Jako standardní nabízíme dopravu s
následující dopravní technikou:
Trolejbusové přepravníky
Plachtové návěsy
Izotermické návěsy
Chladírenské návěsy
Přívěsové soupravy
Dodávkové a malotonážní automobily
Dále nabízíme možnost doprav nestandardních jako například nadrozměrných nákladů
včetně doprovodného vozidla, …
Naše společnost se také specializujeme na přepravu trolejbusů. Přepravní speciály jsou uzpůsobeny i pro přepravy nejdelších trolejbusů.
Železniční přeprava
Naši pracovníci zabezpečí i požadavky na železniční přepravu s návazností na
nakládku a vykládku zboží z kamionové přepravy nebo jiného druhu kombinované
přepravy s nabídkou dodání až do místa určení. Cenová porovnání železniční přepravy
může v některých případech přinést zajímavé informace a změnu zavedeného systému v
řešení dodávek Vašeho zboží.
Kusová přeprava
Princip kusové přepravy je závislý na sběrném a rozvozovém systému. Naše společnost
má návaznost na CS systém, který zabezpečuje rozvoz kusových zásilek po území České
republiky. Pro přepravy do a ze zahraničí spolupracujeme s více společnostmi
specializovanými na konkrétní státy s požadavky na přepravy.
Kontejnery
Trendem současné doby je kontejnerová přeprava. V této stále posilující oblasti
přepravy zboží jsme připraveni na doručování a překládání kontejnerů pro různé druhy
kombinovaných přeprav od lodní přepravy, železnice, silniční přepravy až po rozvozy
dílčích zásilek dopravených v jednom kontejneru.
INCOTERMS 2000
V Paříži roku 1936 vydala Mezinárodní obchodní komora (International Chamber of
Commerce) Soubor mezinárodních pravidel pro výklad dodacích doložek. Tato pravidla
jsou známá pod zkratkou INCOTERMS (International commercial terms). Účelem vydání
těchto doložek byla a i nyní u nejnovějšího vydání INCOTERMS je snaha o odstranění
problémů, které by mohly vyplynout z rozdílných obchodních způsobů uplatňovaných v
jednotlivých zemích. Od data svého prvního vydání byly doložky INCOTERMS několikrát
inovovány tak, aby vždy aktuálně odpovídaly běžné praxi v mezinárodním obchodě.
Skupina |
Typické termíny |
Přechod rizika |
Kdo platí dopravu |
E (Departure) |
EXW (Ex Works) |
U prodávajícího |
Kupující |
F (Main Carriage
Unpaid)
|
FCA, FAS, FOB |
Po předání dopravci |
Kupující |
C (Main Carriage
Paid)
|
CFR, CIF, CPT, CIP |
Po předání dopravci |
Prodávající |
D (Arrival) |
DPU, DAP, DDP |
V místě určení |
Prodávající |
Skupina: E (Departure)
Typické termíny: EXW (Ex Works)
Přechod rizika: U prodávajícího
Kdo platí dopravu: Kupující
Skupina: F (Main Carriage Unpaid)
Typické termíny: FCA, FAS, FOB
Přechod rizika: Po předání dopravci
Kdo platí dopravu: Kupující
Skupina: C (Main Carriage Paid)
Typické termíny: CFR, CIF, CPT, CIP
Přechod rizika: Po předání dopravci
Kdo platí dopravu: Prodávající
Skupina: D (Arrival)
Typické termíny: DPU, DAP, DDP
Přechod rizika: V místě určení
Kdo platí dopravu: Prodávající
Úmluva o přepravní smlouvě v mezinárodní silniční dopravě – CMR
Při seznámení se s mezinárodní Úmluvou o přepravní smlouvě v mezinárodní silniční
dopravě, která je zkratkou nazývána Úmluva CMR, si zapamatujeme hlavní zásady tohoto
předpisu:
-
jedná se o mnohostrannou (multilaterální) mezinárodní konvenci, která byla přijata na úrovni Organizace spojených národů v roce 1956 a postupně ratifikována evropskými i mimoevropskými státy. Československo se stalo signatářem této konvence v roce 1974 a v roce 1975 byl její text zveřejněn ve Sbírce zákonů jako příloha k vyhlášce ministra zahraničních věcí č. 11/1975/Sb. Česká republika jakožto nástupnický stát po bývalé ČSFR vstoupila do práv a závazků ve věci mezinárodních dohod v tom rozsahu, jak tyto mezinárodní úmluvy byly ratifikovány Československou republikou.
-
Úmluva CMR má právní sílu zákona a to z toho titulu, že mezinárodní dohody multilaterální, zakládající práva a povinnosti účastníků, vyhlášením ve Sbírce zákonů získávají charakter zákonné normy.
-
Úmluva CMR je v oboru mezinárodní silniční dopravy speciálním právem a tedy jako takové má přednost před obecnou právní úpravou pokud jde o přepravní smlouvu v mezinárodní silniční dopravě.
-
Úmluvu CMR nutno aplikovat i na takové přepravy, v nichž jen jedna ze smluvních stran je ze státu, který je signatářem této Úmluvy.
-
Úmluva CMR se vztahuje na úplatné smlouvy o přepravě zásilek, jestliže místo převzetí zásilky a předpokládané místo jejího dodání leží ve dvou různých státech.
Naproti tomu Úmluva CMR se nevztahuje:
-
na přepravy prováděné v rámci mezinárodních poštovních úmluv
-
na přepravy mrtvol
-
na přepravy stěhovaných svršků.
-
Použitím Úmluvy CMR se strany zavazují, že nebudou mezi sebou uzavírat zvláštní dvoustranné nebo vícestranné dohody, které by obsahovaly odchylky od Úmluvy CMR.
Mezinárodní silniční přeprava nebezpečných věcí – ADR
Technický rozvoj sebou přináší stále rostoucí počet druhů nebezpečných látek,
rostoucí objem jejich výroby a spotřeby a z toho plynoucí stále větší objem jejich
přepravy především silniční dopravou. Tato tendence spolu s neustále rostoucí
hustotou, intenzitou a rychlostí silničního provozu zvyšuje rizika silniční přepravy
tohoto zboží. Nejdůležitější cestou k omezení těchto rizik je stanovení a dodržování
konkrétních podmínek pro činnost všech účastníků dopravního procesu, to jest
odesilatelů, dopravců, příjemců, ale též výrobců vozidel a dalších. Za tímto účelem
byla 30. září 1957 uzavřena v Ženevě Evropská dohoda o mezinárodní silniční přepravě
nebezpečných věcí (dále jen dohoda ADR), která sjednocuje pro všechny členské země
podmínky pro zařazování nebezpečných látek do jednotlivých tříd, sjednocuje
požadavky na obaly a jejich značení, na zvláštní školení řidičů, na technické
podmínky vozidel, včetně jejich povinné výbavy, unifikuje průvodní doklady atd.
Československo k dohodě ADR přistoupilo v roce 1986. Znění vlastní dohody ADR bylo
zveřejněno ve vyhlášce ministra zahraničních věcí č. 64/1987 Sb..
Třídění nebezpečných věcí
Nebezpečné věci jsou jednotně mezinárodně v rámci OSN členěny podle druhu nebezpečí
do těchto tříd:
Třída l Výbušné látky a předměty
Třída 2 Plyny
Třída 3 Hořlavé kapaliny
Třída 4.1 Hořlavé tuhé látky
Třída 4.2 Samozápalné látky
Třída 4.3 Látky, které při styku s vodou vyvíjejí hořlavé plyny
Třída 5.l Látky podporující hoření
Třída 5.2 Organické peroxidy
Třída 6.l Jedovaté látky
Třída 6.2 Infekční látky
Třída 7 Radioaktivní látky
Třída 8 Žíravé látky
Třída 9 Jiné nebezpečné látky a předměty
Povinnosti odesilatele
-
písemně potvrdit, že nebezpečné věci předávané k přepravě nepodléhají nebo podléhají dohodě ADR a že se podle této dohody smějí přepravovat,
-
v případě, že dohodě ADR podléhají, je správně zařadit do třídy, číslice a pod písmeno,
-
předepsaným způsobem je zabalit,
-
předepsaným způsobem je označit bezpečnostními značkami,
-
v případě dvou nebo více druhů nebezpečných věcí v jednom společném obalu (kusu) písemně potvrdit, že jejich společné balení není zakázáno,
-
dopravci předat předepsané písemné pokyny pro případ nehody a informovat ho o charakteru nebezpečí,před nakládkou nebezpečných věcí do dopravní jednotky se přesvědčit, zda řidič i dopravní jednotka splňují předepsané požadavky (především zda řidič má platné ADR – osvědčení o školení řidičů vozidel přepravujících nebezpečné věci a osvědčení o schválení vozidel pro přepravu některých nebezpečných věcí a v případě zjištění, že nejsou dopravcem splněny předepsané požadavky, nakládku nebezpečných věcí odmítnout.